Este sahul un instrument util in educatia copiilor? 

//Este sahul un instrument util in educatia copiilor? 

Este sahul un instrument util in educatia copiilor? 

Inca din 1956, Benjamin Bloom a dezvoltat o clasificare a nivelurilor de comportament intelectual in invatare. In domeniul cognitiv, el a identificat sase nivele: cunostinte, intelegere, aplicare, analiza, sinteza si evaluare. Lista sa de procese cognitive este organizata pornind de la cele mai simple, amintirea cunostintelor, pana la cele mai complexe, cum ar fi emiterea unei judecati cu privire la valoarea unei idei.

S-a constatat, in timp, ca sahul poate deveni , alaturi de matematica, cea mai buna „unealta” in dezvoltarea capacitatii de invatare a copilului. 

Lumea de astazi este totusi diferita de cea pe care o reflecta taxonomia lui Bloom in 1956. Specialistii in domeniul pedagogiei au invatat mult mai multe despre cum invata elevii si cum predau profesorii si recunosc acum ca procesele de predare si invatare cuprind mult mai multe decat cognitia. Aceste procese implica si sentimentele si convingerile elevilor si ale profesorilor, precum si mediul social si cultural al clasei. Sa zicem ca au fost tratate cu interes si alte doua laturi ale procesului de invatare: psihomotor si afectiv.

Din nou, specialistii in pedagogie au descoperit virtutiile sahului, bun instrument de formare intelectuala a copiilor.

Sahul, exact ca orice stiinta academica, asigura un mod simplu si direct de dezvoltare a  celor mai importante abilitati de gandire: Amintirea, Intelegerea si Aplicarea.

In timpul anilor ’90, un nou grup de psihologi cognitivisti, condusi de Lorin Anderson (un fost student a lui Bloom), a actualizat taxonomia pentru a reflecta relevanta la realitatile secolului 21. Noua taxonomie include un nivel ridicat de performanta cognitiva intitulat „Creare”.

Cum Sahul este un joc strategic cu un puternic accent pus pe Creatie, din nou Sportul mintii a fost recunoscut ca important instrument asociat procesului de Invatare.

In plus, sahul are meritul de a forma deprinderi prin joc, fiind fara indoiala vesel si serios, ludic si stiintific, in acelasi timp; fara pretentii academice, usor in reguli, cu infinite posibilitati de a muta, sahul ofera fiecarui copil sansa de a fi inventiv, creator, temerar. 

Analiza, Evaluare si Creatie – aceste importante abilitati se regasesc in sah, definesc Sahul!

2018-06-29T11:43:12+00:00 29 iunie 2018|Categories: Blog|Tags: , , , |

Leave A Comment